Aryanic
صفحه اصلي > اخبار > اخبار گذشته 

اخبار > غیرفعال کردن 18 هزار کد مدرسی علمی کاربردی در تابستان سال جاری

 


  چاپ        ارسال به دوست

غیرفعال کردن 18 هزار کد مدرسی علمی کاربردی در تابستان سال جاری

رییس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به وجود 22 هزار نفر در نوبت دریافت کد مدرسی این دانشگاه تصریح کرد: 18 هزار کد مدرسی را در تابستان سال جاری به دلیل تخلفات غیرفعال کردیم زیرا اجازه نمی‌دهیم هر کسی با سوء استفاده از نام این دانشگاه، خود را به عنوان استاد در جامعه معرفی کند.

"محمد اخباری"در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، با تشریح وضعیت نظام آموزش عالی در کشورهای در حال توسعه اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌های در حال فعالیت در سراسر جهان، رسالتی صرفا آموزشی و پژوهشی را دنبال نمی‌کنند بلکه عمدتا وظیفه آموزش، پژوهش و ایجاد فن‌آوری را در کنار ایده‌پردازی قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد دانشگاه‌های موجود در کشورهای در حال توسعه و یا توسعه یافته، دانشگاه‌های علمی کاربردی هستند اظهار کرد: متاسفانه در ایران به غیر از دانشگاه علمی کاربردی و اخیرا فنی و حرفه‌ای، تمامی دانشگاه‌ها در نظام نظری مشغول به فعالیت هستند و به عبارت دیگر 99 درصد دانشگاه‌های کشور غیر مهارتی هستند.

اخباری با بیان اینکه دانشگاه‌های موجود در کشور، دانشگاه‌هایی عرضه محور هستند افزود: متاسفانه دانشگاه‌های کشور به نیاز جامعه و بازار نگاهی ندارند و حتی اگر دقت کنید می‌بینید که منابع درس‌های آنها از 20 سال پیش تغییر نکرده و بعضا تنها به فکر دادن مدرک به دانشجویان هستند و همین امر باعث ایجاد سونامی مدرک در کشور شده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در قرن بیست و یکم، باید تنها 15 درصد دانشگاه‌ها در حوزه نظام نظری و تولید علم مشغول به فعالیت باشند تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون در ایران این مهم اتفاق نیفتاده است و تنها 15 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های مهارتی مشغول به تدریس می‌باشند که اما به دنبال آن هستیم که بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه این عدد را به 30 تا 40 درصد برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بیش از این برای دانشگاه‌های مهارتی در کشور وقت گذاشته شود اظهار کرد: ریل‌گذاری خوبی در دانشگاه علمی کاربردی کشور در سالیان دور صورت گرفته است که متاسفانه در برخی دوره از مدیریت‌ها، این دانشگاه گاهی از ریل خود خارج شده بود و از نظر کمیت و کیفیت دچار مشکل شده بود که امیدواریم در این دوره مدیریت بتوانیم یک دانشگاه کمی و کیفی مدرنی در نظام مهارتی کشور ایجاد کنیم.


١٧:٥٦ - ٢٩ آذر ١٣٩٤    /    عدد : ٢١٣٨٣    /    تعداد نمایش : ٩٣٨