نشست رئیس واحداستانی همدان

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۲۳۳۰ اخبار ورزشی
تعداد بازدید:۲۸۷
با اساتید مرکز اموزش علمی کاربرد ی میراث هکمتانه
نشست رئیس واحداستانی همدان

به گزارش روابط عمومی واحد استانی همدان دکتر سعید نظری رئیس واحد استانی همدان با اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی میراث هکمتانه دیدار و گفتگو کرد

 رئیس واحد استانی همدان با بیان این مطلب که دانشگاه جامع علمی کاربردبردی بزرگترین دانشگاه حضوری دولتی کشور است اظهار داشت: این دانشگاه با بیش از 600 مرکز آموزش علمی کاربردی و قریب 600 هزار نفر دانشجو بزرگترین دانشگاه حضوری دولتی کشور محسوب می شود و مانند سایر دانشگاهها از امتیازات خدمات دانشجویی برخوردار است.

دکتر سعید نظری در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز آموزش علمی کاربردی استان تصریح کرد: 8000 نفر دانشجو در 19 مرکز آموزش علمی کاربردی استان همدان به تحصیل می پردازند که با احتساب دانشجویان مدیریت خانواده حدود 10 هزار نفر دانشجوی استان متعلق به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان است.

وی افزود: مرکز اموزش علمی کاربردی میراث هکمتانه نیز با توجه به این که در بزرگترین سایت باستان شناسی کشور واقع شده است و عملاً در بطن کارگاه میراث فرهنگی قرار گرفته و با عنایت به موقعیت گردشگری استان، لزوم فعالیت جدی تر و با کیفیت تر این مرکز ضروری است.

رئیس واحد استانی همدان در ادامه با بیان اهمیت انجمن های علمی دانشجویی گفت: انجمن های علمی بستری مناسب برای فعالیت های دانشجویانی است كه به ارائه طرح های علمی بپردازند.

وی همچنین تصریح كرد: انجمن های علمی دارای جایگاه ویژه ایی است كه پس از عقد تفاهم نامه ما بین مراكز آموزش علمی كاربردی و دانشگاه جامع مبلغی نسبتاً مناسب برای شروع فعالیت انجمن به حساب مربوطه واریز می شود.

دکتر سعید نظری به اهداف انجمن های علمی دانشجویی اشاره كرد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان، عمق بخشی و جهت دهی آموزش‌های دانشگاهی به سمت اشتغال زایی، افزایش لذت بردن دانشجویان از علم و ایجاد انگیزه و نشاط علمی در بین آنها، تقویت روحیه همكاری و كارگروهی در بین دانشجویان و افزایش اعتماد به نفس و مهارتهای اجتماعی آنان، بروز استعدادهای دانشجویان و بستری و فرصتی برای خلاقیت و نوآوری و ارتقای تفكر انتقادی و برخورد علمی با مسائل و مشكلات جامعه و كمك به رشد نیروی انسانی هوشمند و متعادل، اطلاع رسانی و تبادل نظر دانشجویان، اساتید، فارغ التحصیلان، صنعتگران و متخصصان، ارتقای مهارتهای ارتباطی، حرفه‌ای و مدیریتی دانشجویان، ارتباط علمی و فكری با مراكز، تشكل‌ها و مؤسسات پژوهشی و علمی دانشگاهی و غیردانشگاهی داخل و خارج از كشور در رشته‌های مرتبط، شناسایی فرصت‌های شغلی، توجه به مسئله كارآفرینی و ادامه ارتباط دانشجویان عضو تشكل ها پس از فراغت از تحصیل، پر كردن خلأ و فاصله بین دانشگاه و جامعه است.

وی ادامه داد: تحقق اصل دانایی محوری در سند چشم انداز توسعه 20 ساله كشور، تحقق جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم،  گسترش فضای تحقیق و پژوهش، توسعه گفتمان علم محوری در فعالیت های فرهنگی، با توسعه و فعال‌سازی انجمن‌های علمی- دانشجویی به ثمر خواهد نشست و قالب برنامه پیشنهادی انجمن‌های علمی  می توان به همایش، كنفرانس و جشنواره علمی،مسابقه علمی، برگزاری كارگاه آموزشی، پخش فیلم علمی، مناظره و مباحثه علمی، برگزاری كلاس آموزشی، نمایشگاه علمی دستاوردهای دانشجویان سمینار و سخنرانی علمی، بازدید علمی و دیدار با دانشمندان، نشست‌های تخصصی انجمن‌های علمی است.