با حضور دکتر امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق ویدئو کنفرانس
مراسم تقدیر از مدرسان نمونه مراکز آموزش علمی کاربردی استان همدان در مورخ 21 اردیبهشت 1399 در سالن کنفرانس دانشگاه علمی کاربردی واحد استانی همدان برگزار گردید.
در این مراسم روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان همدان و مدرس برتر هر مرکز حضور داشتند.
درابتدای این مراسم رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان ضمن تبریک روز معلم از زحمات مدرسان استان قدردانی نمود و برای دانشگاه آرزوی روزهای بهتری در آینده، پس از برطرف شدن این بیماری جهانی نمود.
دکتر تعجبی ادامه داد: در برنامه پنج ساله ششم کشورسهم آموزش مهارتی حدود سی درصد آموزش عالی کشور تعیین شده است و این در حالیکه هنوز به سهم 15 درصد هم نرسیده ایم.
وی گفت : یکی از کشورها موفق در زمینه آموزشهای مهارتی کشورآلمان است و ما با عقد تفاهمنامه تلاش میکنیم از تجربیات آنها استفاده کنیم و سهمی را که برای آموزشهای مهارتی تعیین شده است را به دست آوریم.
دکتر تعجبی ادامه داد : دانشجویان و نسل جدید از لحاظ طرز تفکر با یکی دو دهه قبل بسیار متفاوت هستند و علاوه بر این سرعت تغییرات نیز در جهان شگفت انگیز است. اندیشمندان پیش بینی می کنند تغییراتی که در سی سال آینده رخ خواهد داد برابربا 200 سال گذشته است. پس طول عمر دانش کم شده و این ضرورت را ایجاد می کند که مدرسان دانشگاه دائما معلومات خود را بروزرسانی کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که در این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشت ضمن تبریک روز معلم با اشاره به کلام حضرت امام (رضواناللهعلیه(که فرمودند " معلمی شغل انبیا است " نقش معلم را نقش انسان سازی دانست .
دکتر امید افزود : مدرسین ما علاوه بر اینکه باید از لحاظ علمی بروز باشند باید در اخلاق و منش معلمی هم در جایگاهی قرار بگیرند که الگوی دانشجویان باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد : تا سال گذشته بیش از 93 هزار مدرس با دانشگاه همکاری می کردند در حالیکه هیچکدام از این افراد در هیچ جایگاهی مورد ارزیابی دقیق قرار نگرفته بودند. در بین این افراد هم مدرسان متخصص و با اخلاق وجود داشت و هم افرادی که از صلاحیت لازم برخوردار نبودند و این موضوع باعث شده بود که ارزشگذاری این دانشگاه رتبه پائینی داشته باشد. ولی اکنون حدود 32 هزار مدرس با دانشگاه همکاری می کنند و به ازای هر سه مدرس یک نفر باقیمانده است. یعنی حدود دو سوم از مدرسین به دلیل عدم توانائی علمی در ارزیابی ها مورد تایید قرار نگرفته اند و یا اینکه خودشان از ادامه تدریس انصراف داده اند.
وی ادامه داد : نظام نظارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی تداوم خواهد داشت و هر زمان احساس کردیم مدرسی صلاحیت لازم را ندارد از او عذر خواهی خواهیم کرد.
وی گفت : آزمونها متمرکز دانشگاه از سال گذشته شروع شده اند و در سالهای آینده از نظر تعداد بیشتر خواهند شد و اگر دانشجوئی در آزمون متمرکز موفق نشود اولین مسئولیت متوجه مدرس می باشد.
دکتر امید ادامه داد : پس از همه گیری کرونا ، دنیا به سمت آموزشهای مجازی حرکت کرد و کشورهائی که زیر ساخت مناسب داشتند توانستند آموزش خود را ادامه بدهند.
در دانشگاه جامع علمی کاربردی علی رغم اینکه آمادگی اولیه نداشتیم ولی چون ظرفیت و زیر ساخت وجود داشت ظرف کمتر از دو هفته و در تعطیلات نوروز بستری را فراهم کردیم که نسبت به خیلی از دانشگاههای کشور عملکرد بهتری دارد.
در ادامه این مراسم از مدرسان نمونه مراکز آموزش علمی کاربردی به شرح ذیل با اهدا لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد: خانم سیما جعفری، خانم راهله جعفری، خدیجه آذرین، آقای مسلم قراباغی،خانم اشرف اسدی،آقای علی مهرابی،خانم زینب سلگی
